whysartresaidno

Det finns ingen riktigt mening bakom namnet, det bara blev så

49#

Kategori: Allmänt

När vårens rus
lägger sig
när allt hinner ikapp
rusar allt över min kropp
den fysiska känslan av fysik
hur stjänor drar över en
med sin absoluta makt
med sin absoluta säkerhet

Gå med all din säkerhet
gå och möt morgondagen
har varit säker
så många gånger
ändå blir jag sårad
varje gång
en stjärna faller över mig

Lär mig aldrig
glömmer bort
att allt faller
borde lärt mig
att alltid vara på vakt
för jag faller
likt universum
så faller jag

Är trött på att vara
sårbar
vill vara någon att räkna med
en säker punkt för någon
är en belastning
i periferin av de döda
kommer aldrig förbi
önskan att förstöra

Varje gång jag tror
varje gång jag ler
kommer våldet ifatt
älskar allt intill förintelsen
kommer aldrig undan
stjärnor över min kropp

Allt skall förgöras
i sin speciella ordning
så även jag
förstår inte min plats
i allt det här
känner inget annat än kärlek
så stark att den sliter sönder mig
känner inget annat än förakt
så stark att den sliter sönder mig

Kommer inte vidare
saknar något att stå på
är allt just nu
är allt som alltid
mår så illa
av att vara här igen
skulle ju inte falla igen
inte idag
inte imorgon
aldrig mer

Men

Jag är våld
jag är hela universum
jag är hat
jag är kärlek
uti oändligheten
vet ju det här
är ju värt det
vet att det är värt det
i slutändan
kommer alltid falla
starkare än allt annat
men lyser upp igen av glädje
ni aldrig sett förr
ska aldrig glömma
att jag framför allt är glädje