whysartresaidno

Det finns ingen riktigt mening bakom namnet, det bara blev så

Min sista vän

Kategori: Allmänt

Stormen är här
igen
känner till mörka moln
sedan den där dagen
i min väns källare

Försöker hålla huvudet högt
måste lära om allt
jag lärt mig om världen
att det finns ett slut
även för regnet

Hoppet är inte 
det sista du har
om du väljer själv
när slutet ska komma
finns det inte kvar
du är ensam och kall
i regnet

Stormen har inget slut
det är det du vet
att du måste ge upp
då har du en ny vän
dödsskräcken
starkare än allt hopp
vidrig och fruktansvärd
men i slutändan
allt du har kvar
som håller emot
vindens viskande död

Sakta lär jag om allt
hur man genomlever motgångar
utan att gå sönder
hur man sätter ihop sig igen
när man väl går sönder
men jag tackar inte hoppet
som lämnade mig ensam
den enda som stod vid min sida
i den mörkaste av stormar
var du, dödsskräcken
du är vidrig och fruktansvärd
värre än någon storm jag sett
men när jag skulle dö
så stod du där vid min sida
mitt i stormens öga
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: