whysartresaidno

Det finns ingen riktigt mening bakom namnet, det bara blev så

#51

Kategori: Allmänt

Söker uppgörelsen, konfrontationen
söker vinna åter tid jag slösat
vill kunna uttrycka, dela
förstå varför det alltid väntar
något fruktansvärt bakom mig
framför mig i mig
som bestämt att jag ska dö
att jag måste dö nu 
innan det är försent
innan det fruktansvärda kommer
det fruktansvärda som jag fruktar
utan att veta vad det är
det fruktansvärda som jag själv
bara vet om 
inte förstår 
inte kan uttrycka 
inte kan se 
inte kan skydda mig mot
vet bara att det väntar
nästa vecka
nästa år 
och jag måste slippa möta det
jag måste skona mig själv från det
genom att dö nu, genast
det är i mig 
i min kropp 
mörka drömmar som söker utlopp
impulser, vapen, våld
ett fruktansvärt våld
som går utanför mig själv
som alltid är beväpnat
kniven som trycks in i min hals
kniven som är min räddning
från det fruktansvärda som finns runt hörnet
det fruktansvärda som jag absolut inte får möta
inte kan möta
inte vill möta
nästa vecka
nästa år
jag vet inte när
men min kropp vet
att den måste dö
innan det händer
och jag är bara rädd
fruktansvärt rädd för att erkänna det
att jag fortfarande tänker såhär
att jag fortfarande känner det i mig
våldet, döden, skammen
äcklet och självföraktet
att jag när som helst kan bli avslöjad
att det fruktansvärda finns där ute
att det kan ske när som helst
var som helst
och att jag måste dö
att jag faktiskt måste dö innan det händer

Kommentarer


Kommentera inlägget här: