whysartresaidno

Det finns ingen riktigt mening bakom namnet, det bara blev så

Hur jag ska få mig att älska mig

Kategori: Allmänt

Går i en värld
jag inte känner igen
runtomkring vissnar träden
vinden viskar sitt budskap
att vintern snart är här
och att den kommer förstöra mig

Jag har alltid varit rädd för vintern
för det strypgrepp den tar
om min hals, om min kropp
hur den krossar min mage
tills jag måste spy ut sorg
över den vita vackra duken
rädd för hur den förstör mina ögon
så att jag bara ser hopplösheten
rädd för jag vet vinterns enda mål
är att jag ska dö nu innan det är för sent

Jag vet inte om det är Sobrilen
eller milen jag sprungit
men jag är inte lika rädd nu
när träden än en gång vissnar
jag lever fortfarande
trots de strängaste vintrar
och den djupaste hopplösheten

Jag har lärt mig nu
jag kan kollapsa
men det är bara jag
som kan få mig att kollapsa
och jag tänker inte kollapsa
inte för spårens frestelse
inte för tabletternas närhet
inte för det vassa stålets löften

Jag tänker bli en människa
en riktig människa
som inte hatar sig själv
som tror på sig själv
och inte bara ser äckel
i andras blickar

Vintern skrämmer mig fortfarande
jag vet vad den gör med mig
men jag är inte lika rädd
låt trädens löv falla för min sorg
låt vintern dra över mig
för inom mig töar hoppet sakta upp

Kommentarer


Kommentera inlägget här: