whysartresaidno

Det finns ingen riktigt mening bakom namnet, det bara blev så

Trasig

Kategori: Allmänt

Letar sorglig musik
slår an en stämmning
för de som drunknat
i sviterna efter vår synd

Idag är en dag av inget
mina händer är så tomma
och varje tanke går till de
som valt att sluta sina ögon

Varför går det inte sönder
dagar som dessa
då allt är tyst och öde
borde allt stilla krossas

Letar sorglig musik
tillräcklig för att dölja
mina förbjudna tankar
om de som drunknat
i sviterna efter min synd

--

Det är inte värt det. Inte idag. Hade jag berättat för mig själv för fem år sen att det skulle fortsätta, att det skulle bli värre, hade han undrat varför jag svikit mitt löfte. Och det vet jag inte själv. Mer än att man tydligen orkar mycket mer än man tror. Och att många dagar är det värt det. Bara inte idag.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: