whysartresaidno

Det finns ingen riktigt mening bakom namnet, det bara blev så

Vårsång v.1 (ej slutgiltig)

Kategori: Allmänt

Det viskas om en storm
som ligger och väntar
i varm våt luft
Jag längtar efter åskan
doften av tung elektricitet
som når hela vägen in i mig
rensar all smuts som bor där
Det viskas om en storm
som ligger och väntar
i varm våt luft
tror inte era rykten
även om jag vill
har längtat i 7 år
efter er omtalade storm
är fortfarande full av smuts
tunga vintrar askgrå snö
varma sommrar dammig svett
aldrig stormen jag längtar efter
himlen är vidrigt ren
fåglarna tillbaka än en gång
dvalan tar aldrig slut
Viskar till mig själv
om en utplånande storm
fylld av tung elektricitet
som når hela vägen in
rensar all smuts som bor där
Vårsång v.1 (ej slutgiltig)
Genom banvallens våta varma luft
stiger vårsången högt än en gång
uttvingade i vårsolen trängs vi
i vår självutnämnda ensamhet
Mina steg skär nya gator genom staden
det är tid för tö
tid för stanken
tid för äcklet
skär nya gator i min jakt
på det fruktansvärda
vet inte varför jag söker det
bara att vårsången tvingar mina ben
genom överväldigande folkmassor
måste hinna fram
tränga ända långt in i det fruktansvärda
in där sången bor
för att göra slut på oljudet
stoppa de ändlösa fantasierna
vakna ur den mångåriga dvalan
Håller mig tyst
håller mig utanför era ögon
men hör viskningar om stormen
hur den vinner styrka mellan
alla sjuka leders trötta rörelser
till vårens nya sång
det sägs att den ska förstöra
hela vår mänsklighets konstruktion
med tung tung elektricitet
som tränger ända långt in
renar smutsen i ryggmärgen
kan inte vänta
ser upp på konstruktionen omkring mig
på vår mänsklighets perversa testamente
hör hur den ljuder av vårens sång
sjunger om den oundvikliga undergågen
Kan inte vänta in stormen
allt måste förstöras nu
i jakten på det fruktansvärda
måste utrota äcklet
måste tvätta smutsen ur ögonen
måste få tyst på vårens eviga sång
Genom banvallens våta varma luft
stiger vårsången högt än en gång
uttvingade i vårsolen trängs vi
i vår självutnämnda ensamhet

Mina steg skär nya gator genom staden
det är tid för tö
tid för stanken
tid för äcklet
skär nya gator i min jakt
på det fruktansvärda
vet inte varför jag söker det
bara att vårsången tvingar mina ben
genom överväldigande folkmassor
måste hinna fram
tränga ända långt in i det fruktansvärda
in där sången bor
för att göra slut på oljudet
stoppa de ändlösa fantasierna
vakna ur den mångåriga dvalan

Håller mig tyst
håller mig utanför era ögon
men hör viskningar om stormen
hur den vinner styrka mellan
alla sjuka leders trötta rörelser
till vårens nya sång
det sägs att den ska förstöra
hela vår mänsklighets konstruktion
med tung tung elektricitet
som tränger ända långt in
renar smutsen i ryggmärgen
kan inte vänta
ser upp på konstruktionen omkring mig
på vår mänsklighets perversa testamente
hör hur den ljuder av vårens sång
sjunger om den oundvikliga undergågen

Kan inte vänta in stormen
allt måste förstöras nu
i jakten på det fruktansvärda
måste utrota äcklet
måste tvätta smutsen ur ögonen
måste få tyst på vårens eviga sång

Kommentarer


Kommentera inlägget här: