whysartresaidno

Det finns ingen riktigt mening bakom namnet, det bara blev så

50#

Kategori: Allmänt

Rädsla i ensamheten
skammen sluter en i
utan möjlighet till ord

alla ord är självömkan
går inte att uttala
rädslan för föraktet
andra måste känna
de måste känna förakt
för det värdelösa jag är

är en liten människa
ni måste bära
förstår att ni tycker det
önskar jag hade
något att sätta emot
men finns inga bevis

är så värdelös
vågar inte säga det
för orden är självömkan
skam gör mig ensam
här mitt ibland er
vill inte vara värdelös
vill inte vara er börda
men jag är det
kan inte säga emot era ögon
och då är det ju bevisat
jag är värdelös
kan inte berätta för er
att jag förstår vad jag är
för det är självömkan
och det är skam
som gör mig fruktansvärt ensam

vill att ni ska veta att jag vet
jag vet att jag är värdelös

Kommentarer


Kommentera inlägget här: