whysartresaidno

Det finns ingen riktigt mening bakom namnet, det bara blev så

43# Andas gryning

Kategori: Allmänt

Jag bryr mig inte igen
orkar inte förhålla mig
vill inte förklara mig
allt kan försvinna
det gör mig ingenting
Är arg för att jag skäms
över tomheten i min blick
orkar inte hitta på ursäkter
förklara känslor jag inte har
allt som finns är ingenting
Jag skäms nu
för det jag plockat fram
för det jag önskar mig själv
det är min kropp
jag borde få välja
men jag väljer ingenting
jag spelar med
skäms över mina tankar
mitt enda umgänge
och jag orkar aldrig stå för det
vill inte oroa
vill inte gå ut
jag borde få bestämma
strunta i om det
sticker i era ögon
det skadar inte er
att jag får känna lite stolthet
får tro att jag åstadkommit nått
det är inte era ögons uppgift
ändå lyssnar jag till tystnaden
och lyder den
det är inte rättvist
det är min natt
min dag
mitt liv
ändå händer bara saker
medans jag tröstar mig med tankar
fördömda av ni som inte vet
rör mig aldrig mer
jag har ingen känsel
ingen förståelse
inget intresse
för er värld
jag har en förpackning handelskraft
tillräcklig för ett helt liv
ta den inte ifrån mig
det är allt jag har kvar
det skadar inte er
hjälper bara mig
att andas gryning
Jag bryr mig inte igen
orkar inte förhålla mig
vill inte förklara mig
allt kan försvinna
det gör mig ingenting

Är arg för att jag skäms
över tomheten i min blick
orkar inte hitta på ursäkter
förklara känslor jag inte har
allt som finns är ingenting

Jag skäms nu
för det jag plockat fram
för det jag önskar mig själv
det är min kropp
jag borde få välja

men jag väljer ingenting
jag spelar med
skäms över mina tankar
mitt enda umgänge
och jag orkar aldrig stå för det
vill inte oroa
vill inte gå ut
jag borde få bestämma
strunta i om det
sticker i era ögon
det skadar inte er
att jag får känna lite stolthet
får tro att jag åstadkommit nått
det är inte era ögons uppgift
ändå lyssnar jag till tystnaden
och lyder den
det är inte rättvist
det är min natt
min dag
mitt liv
ändå händer bara saker
medans jag tröstar mig med tankar
fördömda av ni som inte vet
rör mig aldrig mer
jag har ingen känsel
ingen förståelse
inget intresse
för er värld
jag har en förpackning handelskraft
tillräcklig för ett helt liv
ta den inte ifrån mig
det är allt jag har kvar
det skadar inte er
hjälper bara mig
att andas gryning

Kommentarer


Kommentera inlägget här: