whysartresaidno

Det finns ingen riktigt mening bakom namnet, det bara blev så

Utan existensialismen

Kategori: Allmänt

Jag hade ett uppdrag
något att uträtta
till dig
till mig
till alla
det var inte svårt
det är svårt
det blev svårt
jag
dör
bit för bit
dör min hjärna
jag känner det
stängs av
släcks ner

Solen går ner
jag hade ett uppdrag
det var att skriva
för mig
för att du skulle älska mig
för att alla skulle se upp till mig
det var lätt
nu är det svårt

Solen går upp
det är
fel
det är fel varje morgon
det är alltid fel
jag hör sången
tydligt
skär den genom förnuft
lovar ingenting
lovar allt
det enda jag vill ha

Gömmer mig
i ytlig sömn
och oregelbundna matvanor
skjuter fram
allt ska ändå förintas
vi ska förgöras
om inte av Gud så av mig
vi ska alla förgöras
till sången som aldrig tystnar

Kommentarer


Kommentera inlägget här: