whysartresaidno

Det finns ingen riktigt mening bakom namnet, det bara blev så

om jag får be skulle min själ vara fattigare

Kategori: Allmänt

Jag kommer inte runt det
finns alltid där
fantasier som en hinna av kärlek
håller mig varm
det är omöjligt, jag vet
och det gör mig arg
att jag aldrig får lämnas ifred
ögon som ser allt är bra om man är hel
jag vill inte vara hel
vill inte behöva gömma mig bakom skrämda händer
falla sönder i en svärm av fjärillar
återgå till ett sammanhang min kropp kan förstå
något enklare än liv
för att få ro
jag vet
det är omöjligt
men det finns i mig
ett krypande obehag
det är inte mitt fel
att det vill ut
men jag lät det växa i min kropp
ta del av min fantasi och läsa samma ord som jag
jag visste inte att det skulle ta över
tränga bort allt annat
jag visste inte att det här skulle hända
tagen gisslan i min själ
världen är full av dåliga alternativ
det sämsta av dessa
är det enda som kan få mig fri
i min dröm faller jag från dina ögon
upplöses av luftens vassa omtanke
för att falla som regn i en öken
där bara min kärlek kan växa

Kommentarer


Kommentera inlägget här: