whysartresaidno

Det finns ingen riktigt mening bakom namnet, det bara blev så

Ostrukturerad morgon

Kategori: Allmänt

Persiennerna klättrar uppåt
texten på min skärm klättrar uppåt
bara jag sjunker ner
tänker på henne och sjunker ner
det finns tydligen ingen gräns
men jag är fortfarande full
så det finns ännu något vackert i det bitterljuva

jag känner precis var jag bör börja
och vet vart allt tar slut
men det är en sträcka jag inte tänker vandra
för man får inte bara försvinna
man får inte
hur trött man än är
samhället har ordnat det så för oss
för hur skulle det annars gå
med vårt pensionssystem
lev aldrig för dig själv
lev för konventionen
och hoppet om en uthärdlig gryning

Öppnar persiennerna
vill egentligen bara sova
saknaden är så jävla tydlig
men jag grät inte igår
jag spydde istället
räknar det som en framgång
fastän det är fusk
för nu vill jag inget annat
saknaden är så jävla tydlig

det är vackert väder
jag mår lite illa
men det är vackert väder
jag får inte glömma bort
att ibland så är det vackert väder
och man får inte försvinna
hur mycket man än saknar
man får inte försvinna
mer vet jag inte om livet
kanske räcker det för tillfället

det jag inte gjorde igår gör jag idag
snart ska jag hoppa på en buss och le
det är vad vi alla gör bäst
måhända inte vad vi drömmer om
men aldrig har vi varit fria
att göra det vi drömmer om
jag vill bara försvinna
men det går inte för sig
det finns prestige i det
jag lapar i mig allt omkring mig

det är vackert väder
idag ska jag vara lycklig
inte bry mig om vad min kropp säger
det är så bitterljuvt
det är så vackert
åh du strålande liv
sakerna du gör med mig
jag borde inte förlåta dig
men jag gör vad jag måste
idag ska jag vara lycklig
för jag måste
och för att man inte får försvinna
man får inte förvinna
man får inte försvinna
man får inte försvinna
man får inte försvinna
man får inte försvinna
man får inte försvinna
man får inte försvinna
man får inte försvinna
man får inte försvinna
man får inte försvinna
man får inte försvinna
man får inte försvinna

Kommentarer


Kommentera inlägget här: