whysartresaidno

Det finns ingen riktigt mening bakom namnet, det bara blev så

Orange

Kategori: Allmänt

Jag har en orange sten i munnen
den smakar soldammig grus
ljummen öl och halvfärdiga nudlar
när det är motigt suger jag på stenen
det kanske låter knäppt
men jag älskar hur den smakar
och när allt har passerat
när det inte finns fler endorfiner kvar
då suger jag på min orange sten

Jag har orange grus i ögonen och öronen
när jag sluter ögonen hör och ser jag igen
det är som att jag aldrig åkt hem
skratten skriken ljusen och Håkans lila skjorta
allt det där som var så underbart
jag hoppas att det aldrig lämnar mig

Jag har en orange tumör i mitt hjärta
en vecka om året sväller den
med så mycket kärlek och glädje
att hela mitt hjärta pumpar brandgult blod
under en enda vecka om året
är jag fylld av 60000 brinnande kyssar
nästan mer kärlek än jag klarar av
när Peter Doherty ler med hatten på sne
nästan mer puls än mina vener tål
när Slipknot exploderar mig

Jag har känt allt man kan känna under en vecka
tumören har krympt
mitt blod har stillats
det här är det svåraste
det här är det meningslösaste
men
jag har en orange sten i munnen
jag har orange grus i ögon och öron
jag har en orange tumör i hjärtat
tack vare dem vet jag
att det alltid kommer ett nytt Roskilde




Kommentarer

  • Nicole säger:

    Bra skit här också. Och vet du vad? Jag hörde om en kille som skrev brev. Men aldrig lämnade sin adress. Vilket otyg.

    2009-07-14 | 19:58:55
    Bloggadress: http://lyckorusimagen.blogg.se/

Kommentera inlägget här: