whysartresaidno

Det finns ingen riktigt mening bakom namnet, det bara blev så

Snö 3#

Kategori: Allmänt

Det har gått ett år nu
jag följer fortfarande samma dimmljus
har det blivit svagare?
jag vet inte
jag är bara så trött på att gå

Snön fortsätter falla
fortsätter kyla ner min hud
har jag blivit kallare?
jag vet inte
jag är bara så trött på att frysa

Drivorna reser sig högre
klättrar igenom med snö till axlarna
har de blivit högre?
jag vet inte
mitt minne är bara vitt snöbrus

Jag har gått ännu ett år
dimmljuset är fortfarande utom räckhåll
hur många år har gått?
tydligen inte tillräckligt många
tydligen står jag fortfarande i skuld

Vandrar vidare
det ilar längs min ryggrad
av något annat än kyla
när jag inser
hur det kommer fortgå

Jag snöar inte ens in

Kommentarer


Kommentera inlägget här: