whysartresaidno

Det finns ingen riktigt mening bakom namnet, det bara blev så

En andra tanke, nu en full sådan

Kategori: Allmänt

Jag har förfestat med människor jag gillar för att sedan festa med människor jag inte gillar. Så långt jag kan minnas tillbaka har jag velat slåss med de som varit på festen. Det finns en klar anledning till varför: jag anser dem vara homofober.
Men
Grejen är att jag aldrig kan komma ihåg
om de verkligen hatar bögar
eller om jag ens har med saken att göra
............
för hur gärna jag än vilol vara något annat
så förblir jag heterosexuell
jag skulle kunna kyssa en och annan man
men om vi ska vara ärliga
så kan jag inte vara
den bög jag så g'ärna vill vara
det är en förbannelse
denna förälskelse jag har
och jag vet inte
om det är värt att ens föra upp den på agendan
att ens ödsla en riktig människas tid
på mina banala fantasier
jag älskar henne, utan tvekan
men 'r det ens värt att föra på tal
i min stundande vardagsalkholism
som inte ens är sann
det är så svårt att tro på något alls
annat än rent blod
jag kan inte tro på mig själv
ingen kan tro på mig
mina vänner
har jag lurat bort
det gick för lätt
mycket lättare än  jag trott
den uppmärksamhetshora jag är
får inte allt den behöver
jag försöker förstöra Adrians värld
och när det inte går
angriper jag hans syster värld
hennes ömtåliga fina värld
utan ånger
utan eftertanke
säljer jag dceras värdighet på blocket



även om maqn vet vad man är
så vet man inte vad man ska göra åt det
ja
jag äår en uppmärksamhetshora
som inte klöarar av att folk låter mig sova ensam
som inte kan acceptera ett lyckligt jävla veckoslut

det är så hemskt
men när Adrian berättade att hans syster varit orlolig till tårar för mig
så kände jkag mig bättre än någonsin

är detta allt vi har
ge och ta och råna av våra personliga egon
slå de JÄVLARNA
SLÅ DE JÄVLARNA SOM LIGGER
JAG HJAR LEGAT MEN JAG LIGGER FAN INTE LÄNGER
JAG TAR FÖR MIG AV DEN KÄRLEK NI SÅ SPARSAMT STRÖR OMKRING ER
må fan ta oss
må fan ta oss vidriga människor
må fan ta oss
må fan ta oss
må fan ta oss
må fan ta oss
må fan ta oss
må fan ta oss
må fan ta oss
tills jkag inte vet vad jag skriver längre
må fan ta oss
utan förskonande felstavningar
må fan ta oss
må djävulen våldta oss
må djävulen våldta oss
när jag gråter för att finna S TILL
MÅ DJÄVULEN TA OSS
NÄR JAG GRÅTER FÖR ATT FINNAS TILL
MÅ DJÄVULÖEN TA MIG
FÖR MIN FALSKA SORG
FÖR MITT ORIKTIGA FÖRTRYCK..........

herregud
vad ska jag säga till mitt försvar
när endast jag och dumma lögner återstår
herregud
vad ska jag säga till mitt försvar

när allt jag önskar
med alla mina ord
är at någon anna  ska bry sig om
att nå¨gon annan ska tycka något alls

kan jag då verklgen
ha något att säga
frälsaren på korset
förädaren på vinden
våldtäcktsmannen i häktet
pacifisten på stortorget
finanspampen på nyheterna
horan på gatan
mina mamma
mina vänner
kan jag då verkligebn säga
att jag är utan skuld?

utan övertygelse från min mor eller mina bliivande barn
vill jag säga
jag har mer skuld än alla ni
för jag äger orden
men inte svaren
.
.

.
.
.
.
..
..

Kommentarer


Kommentera inlägget här: