whysartresaidno

Det finns ingen riktigt mening bakom namnet, det bara blev så

Fragment

Kategori: Allmänt

Rynkor är bara döden som blommar ut
Slår rot i ditt ansikte
i din gubbmage
i dina hängbröst
från det att du föds finns den där
lever av dig
äter dina minnen
äter ditt vackra ansikte
virar sig runt kranskärlen
suger upp ditt blod
brer ut sig i dina lungor
växer slutligen upp genom din hals
och
slår ut i all sin självklara prakt som en gång var du

för av jord är du kommen
och till jord skall du åter bli

_____

Jag arbetar tillsammans med någon, tror det är en tjej. Vi pratar med en liten pojke, ser inte ut att vara äldre än kanske 3 år, men pratar alldeles för bra för sin ålder. Pojken har cancer, jag vet om detta. Jag och tjejen pratar med honom och han är glad och skrattar. Men plötsligt börjar han gråta och säger att han inte vill dö. Jag lutar mig fram för att krama honom och han kramar mig hårt med armar som är mycket större än en treårings. Sen vaknar jag

_____


Och när de sista svampmolnen äntligen har skingrats
när varenda träd har brunnit upp
när varenda djur har dött
så kommer människor resa sig ur sorgen
och trots att solen inte kommer skina på fem år
så kommer de att börja bygga sina torn igen
och trots att de bara har stenar att kasta
så kommer de försöka döda de oliktänkande
och trots att barnen föds med 2 huvuden och inte lever mer än en vecka
så kommer de älska dem gränslöst

Kommentarer


Kommentera inlägget här: