whysartresaidno

Det finns ingen riktigt mening bakom namnet, det bara blev så

Studenten och efterföljande dagar

Kategori: Allmänt

I

Mitt största sår
presterar inget blod
bara
ett kliande svart hål
där barndomen en gång fanns

II

Jag är inte mer
än mitt
behov
av att vara konst

se på mig som en tavla
annars dödar jag dig

III

Jag minns
skolgården i ettan

en trea
kallade mig
etta-plätta

där dog jag

IV

På mellanstadiet
tog de min mössa
jag
saknar det
nu
har djävulen ingen kropp
nu
är det mörkt
även i gryningen

V

Efter min
tredje för tidiga utlösning
ville jag be henne
dra åt helvete
hon kysste mig och sa
det är normalt

en vacker gest
bortslösad på mig

VI

Jag
överlevde inte
snöbollskrig och vinterkängor
orkar inte räkna
alla gånger det skett

nu
är jag bara känslor
lånade ur böcker jag läst

jag lever intensivt
utlämnad åt vindens lek

mina minnen
äter vinet upp

min kropp
föraktar jag
den
håller mig fast

jag ska
förgöra den
uppnå ett
högre tillstånd

VII

Solbrända pojkar
går längs med stranden

de kommer också att dö

VIII

Många har svårt
att acceptera det
men
felet ligger inte i
systemet
felet ligger i
våra hjärtan

Jag är
våldtäktsman
mördare
soldat
pacifist
rodeoclown

men framför allt
så är jag
dig

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Du är bäst.....

    Fan

    du är jävligt bra.

    2008-06-10 | 00:54:47

Kommentera inlägget här: