whysartresaidno

Det finns ingen riktigt mening bakom namnet, det bara blev så

Sommaren fortsätter

Kategori: Allmänt

IX

regn
äntligen regnar det
regn
skölj bort värmen
skölj bort solen
regn
äntligen regnar det
regn
fall genom det här dramat
fall över det här landet
där det endast bedrivs hor
där det endast bedrivs hor

X

Råttor
jag hostar upp råttor
till ljudet av
kalla händer
och
bortvända kinder
till ljudet av tragik
till ljudet av gråtande människor
hostar jag upp råttor

de kryper ur min mun
ner i min famn

där får de bo
i tusental
tills de
gnager bort
köttet
från min kropp
tills de
befriar mig

XI

Jag sitter
vid min mammas säng
ser på
när hon sover

berättar
alla mina hemligheter
berättar
om alla mina fantasier

det här är att vara vuxen
att veta vad
ens föräldrar
är rädda för

min mamma sover vidare
det gör era också
de har ingen aning om
HUR
JÄVLA
VUXNA
VI
ÄR

Kommentarer


Kommentera inlägget här: