whysartresaidno

Det finns ingen riktigt mening bakom namnet, det bara blev så

Monolog

Kategori: Allmänt

Inget inspirerar mig som mina egna texter.
Det är bara i dem jag hittar ett hjärta
Alla andra människor avskyr jag
Alla på varsitt egna sätt
Jag menar hur svårt har ni det
Fredrik, vadfan håller du på med
var ska du hitta bekräftelsen du letar efter
inte i några jävla märkeskläder du inte har råd med
Josefin, vad fan håller du på med
ska du strula runt nu igen
krossa hjärtan hit och dit medans du glömmer ditt egna
Emma, vadfan håller du på med
ska du dricka sprit tills du
tappar bort killen du verkligen älskar
Adrian, vad fan håller du på med
ska du stöta bort denna söta flicka
bara för att du inte vill ha ett förhållande nu igen
Emelie, vad fan håller du på med
ska du umgåsmed det där svinet
bara för att han ger dig uppmärksamhet men ingen kärlek
Alma, vad fan håler du på med
ska du låta din pojkvän såra dig gång på gång
bara för att han ska hålla på nån jävla princip
Elinor, vad fan håller du på med
hur länge ska det dröja
inan du vågar gråta inför mig igen
Carl, vad fan håller du på med
hur länge tänker du förakta dig själv
innan det äter upp dig och slukar dig
Amanda, vad fan håller du på med
tänker du verkligen dö ifrån mig
eller någonsin berätta hur fan jag ska hjälpa dig
Människan, vad fan håller du på med
kan du inte bara dansa med oss
Bob Hansson sa det juså bra
bara ut och sväng med rumpan
skit i vad de andra tänker
jag suger gärna din kuk
jag slickar gärna din fitta
jag är inte rädd
jag vill bara ge dig allt det du förtjänar
hålla om dig
mot min axel
fan jag vill ju gråta med dig
jag vet fan hur det känns
varför litar vi inte på varandra
när jag tittar på alla skal
visst så tvivlar jag
men jag här fan sett vad som finns under
och varje frusen människa
ser likadan ut utan sitt skal
allt det vi påstår vara grupper och skilnader
jag har sett igenom så många skal
under finns bara jag
under finns bara du och jag och hela världen
vi önskar samma sak
vi vill att nån ska veta
vi vill att nån ska veta vad vi räds för
fan till och med under de tjockaste skal
har jag hittat mig själv
och jag vill inget annat. än vara varm
och vi blir inte varma
av att vara ensamma
vi blir varma
av att krossa dessa jävla skal
så varför
varför i helvete gör vi inte det
dra åt helvete
..
..
..
..
..
..
Karl, vad fan håller du på med
du sitter av din jävla tid
som om du satt i fängelse
går upp
somnar nästan in vid datorn
drömmer om saker du ska
säga
skriva
göra
men vad i helvete händer
inte ett piss
Karl, vad fan håller du på med
häller salt i pringlesburkar
när du kunnat ha flickvän och jävla närhet
när du kunnat vetavarför Elinor ibland ringer och gråter
när du kunnat veta varför Carl blev så cynisk
när du kunnat veta varför Fredrik är så ensam
när du kunnat veta varför Adrian är rädd
när du kunnat veta hur du och Alma gled ifrån varandra
när du kunnat veta varför Emelie också älskar Gardell (och varför hon inte äter)
när du kunnat veta varför Emma ville bli så jävla full
när du kunnat veta varför Amanda inte vill bli gammal
Karl, är du helt dum i huvet
om en vecka är du arbetslös
om en vecka är du ensam
du minns hur sommarloven varit
hur du tänkt de mest bisarra tankarna i rummets ensamhet
varför tar du inte kontakt
varför ruttnar du som ett äckligt äpple
för jag vill va nån jävla symbol för en kult
varför ringer du inte och fixar något spontant
för jag vet inte vad jag ska säga
varför pratar du aldrig med dina jävla vänner
dem vill säkert inte att jag ska störa
du vet ju mycket väl att de har saker att dölja
vadfan ska jag där och göra

Karl, dra åt helvete!

Kommentarer

  • Nicole säger:

    Du kan be dig själv dra åt helvete, det kan kanske vara nyttigt till en viss mån. Men jag kan inte hålla inne med mina du-är-så-jävla-bra-impulser.

    2008-06-01 | 23:28:48
    Bloggadress: http://lyckorusimagen.blogg.se

Kommentera inlägget här: