whysartresaidno

Det finns ingen riktigt mening bakom namnet, det bara blev så

Midsommar

Kategori: Allmänt

XII

Jag är
ingen sexualitet
jag är
bara intresserad av
kärlek
i vilken form som helst
jag är
romantiker
jag struntar i
kuk och fitta
jag vill åt
kärleken

XIII

Jag vill vara
fult klädd och vulgär
så att
folk vet vad
de ger sig in på
så att de slipper
ljuga

XIV

JAG
SER
BARA
GUD
SOM
SLAKTAREN
VID
MIN
SÄNG

XV

Känner
vad känner jag
inför denna
midsommar

jag känner
frustration
rädsla
ontihuvettankar

jag vill
ta starkare droger
jag vet
att jag går
mot ett missbruk
därför är det aldrig
synd om mig
jag vet precis vad jag gör
men jag vill dit
jag vill så gärna dit
till min kulturella identitet
till min
verklighet
till dekadensen
till misären
precis som jag vill till
krigen
svälten
och resten av våra brott
vi är så många
som skolans fältskär
inte rår på
därför vill jag bo
i varje rebells hjärta

detta är
bara en motsättning
vi spelar jenga
med mina hemligheter
tills jag
faller ihop

XVI

Det är
min kyliga gryning
med regnbågen
som får
illustrera
min ensamhet
jag vill inte
nyktra till
jag vill aldrig
nyktra till

Kommentarer


Kommentera inlägget här: