whysartresaidno

Det finns ingen riktigt mening bakom namnet, det bara blev så

Mitt korta samtal med en hund

Kategori: Allmänt

På väg till bussen såg jag en hund med sin ägare. Hunden jagade efter pinnar, la sig ner på komando och alla sådana löjliga saker som väluppfostrade hundar gör. Ett pinkast landade nära mig och jag fann mig ståendes mitt emot hunden som tittade på mig och viftade nöjt med svansen.
 
Och jag satte mig ner på huk, lutade mig fram och viskade till hunden:
- Varför gör du såhär? Varför lyssnar och lyder du dessa människor som får dig att göra sådana förnedrande saker? Är det för mat? Är det för husrum? Är det för att bli klappad och uppskattad? Jag förstår inte varför du säljer dig själv sådär.

Jag såg in i hundens ögon och hunden den bara skrattade högljutt åt mig och sa:
- Vem är det egentligen som plockar upp vems skit?

Hunden sprang tillbaka till sin ägare och lämnade mig där helt tom på svar.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: