whysartresaidno

Det finns ingen riktigt mening bakom namnet, det bara blev så

Kreatur

Kategori: Allmänt

Å ni trögpanerade dårar
Å ni vackra Cuba Cola nykterister
jag har redan tappat modet
jag har redan snubblat på första vattengraven

jag är den första att lämna
målområdet
jag är den första att basunera mina sorger
jag är den första att kyssa
jesus idiotiska fötter

ni andra
ni andra
ni andra

ni andra

jag bryr mig helt enkelt inte
ser ni inte
vilken egoist jag är

jag minns en gång
när jag inte var den jag är nu
då var jag

jag minns inte
jag var något då
jag var en människa då

nu är jag kreatur
nu är jag 500 kilo
bakom löjliga elstängsel
inget kan hålla mig tillbaka
förutom min rädsla
för dessa elstängsel
jag är en dum ko och jag hatar det

alla dessa böcker
jag vet inte vart de tar mig
det finns ingen väg

låt barnen svälta
låt kvinnorna våldtas
jag rör mig inte utanför
dessa fåniga elstängsel
ett kreatur
rädd för en tunn tråd
för en liten stöt

ett kreatur bland andra
ett enkelt jävla kreatur
det jagar mig
denna sanning

(häribland finns kanske svaret
på varför
jag är en sån
som gråter
när flaskan kommer fram)

kreatur
det kliar i våra kläder
men vi står lydigt kvar
utanför döden
utanför livet
vi står i tjänst
hos Gud
vi står i tjänst
hos systemet
Gud har vunnit
vi är kreatur
lydiga
i leden
utanför
slakteriet

Kommentarer


Kommentera inlägget här: